Zespół Szkół

Strona główna      Rok szkolny 2018/2019      Czerwiec 2019

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/2019 w Zespole Szkół
w Goleniowie

No i kolejny rok szkolny za nami JRok pełen sukcesów – zarówno edukacyjnych jak i sportowych czy artystycznych. Najlepsi uczniowie zostali nagrodzeni upominkami, które wręczał Starosta Powiatu Goleniowskiego – Pan Tomasz Stanisławski oraz gość specjalny – Pani Poseł Magdalena Kochan, która od wielu lat darzy Naszych uczniów wielką sympatią J  Tradycyjnie, były również nagrody za 100% frekwencję, najlepiej zdany egzamin ósmoklasisty i egzamin gimnazjalny.  Pożegnaliśmy absolwentów, którzy 19 czerwca po raz ostatni uczestniczyli w uroczystym apelu w murach naszej szkoły. Pożegnaliśmy również p. Bogusię Struk – dobrego ducha naszej szkoły, która każdego dnia pomagała naszym uczniom, a pracowników szkoły zawsze obdarowywała uśmiechem i zarażała dobrą energią J ah, wzruszeniom nie było końca. Były podziękowania dyrektora szkoły Wojciecha Maciejewskiego dla rodziców, nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły. O oprawę artystyczną uroczystości zadbali   „Rozśpiewani Niepokonani”, a słodki poczęstunek tradycyjnie ufundowała dla uczniów piekarnia „Asprod” z Klinisk Wielkich.Trzymajcie się zdrowo, wypoczywajcie, uśmiechajcie się i łapcie promienie wakacyjnego słonka! Do zobaczenia we wrześniu!

Rozśpiewana Niepokonana, czasem Inna, niż ją znacie – Diana J

Dnia 17 czerwca w Zespole Szkół w Goleniowie, mieliśmy zaszczyt gościć treserów psów ze szkółki   Happydogteam wraz z psem rasy Flat coated retriever o imieniu Diuna.

Uczniowie dowiedzieli się, jak rozpoznać sygnały wysyłane przez psa i czego nie wolno robić czworonogom. Wszyscy uczestnicy spotkania dziękują trenerom i Diunie za pouczające spotkanie.

Katarzyna Taraska

Dnia 6 czerwca uczniowie Zespołu Szkół w Goleniowie, a zarazem podopieczni Stowarzyszenia NIEPOKONANI poznali kolejne
polskie miasto - Gdańsk!

Data naszej wycieczki nie była przypadkowa, ponieważ w dniach 1-11 czerwca pod nazwą „Święto Wolności i Solidarności” odbywają się uroczystości związane z 30. rocznicą wyborów z 4 czerwca 1989r. Gdańsk - miasto, które odegrało niebagatelną rolę w dziejach nie tylko Polski, ale i świata! Pani przewodnik zaczarowała nas swoją opowieścią i zaangażowała do czynnego poznawania historii. Warsztaty edukacyjne sprawiły, że Gdańsk stał się bliższy naszym sercom! Zaczęliśmy tam, gdzie symbolicznie rozpoczęła się II wojna światowa - na Westerplatte. Ruiny umocnień, Cmentarz Obrońców Westerplatte, Wartownia nr 1 - miejsca, które same mówią o bohaterstwie Obrońców. Tego dnia gorące były nie tylko nasze serca, ale i aura - dlatego stojąc na moście długo wpatrywaliśmy się w Motławę. Po chwili, jak dawny orszak królewski zostaliśmy powitani przez Złotą Bramę, by rozpocząć spacer ulicą Długą. Zostaliśmy poinformowani, że lista zabytków, które warto zobaczyć  jest tak długa, że nie sposób w ciągu jednego dnia, ale… Zobaczyliśmy na własne oczy Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, zabytkowy ratusz (usłyszeliśmy nawet carillon z wieży ratusza), Bazylikę Mariacką (największą na świecie ceglaną świątynię), ulicę Mariacką, Żurawia Gdańskiego. Na pożegnanie zachwyciliśmy się widokiem ze szczytu latarni morskiej w Gdańsku - podziwialiśmy widok na port gdański, Westerplatte i całą Zatokę Gdańską aż po Gdynię i Hel. Tyle wrażeń jednego dnia sprawiło, że to ważne dla historii naszej Ojczyzny miasto będziemy nosić w naszych sercach! W związku z tym całego serca wszyscy NIEPOKONANI uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Goleniowie dziękują za wsparcie udzielone przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Pana Olgierda Geblewicza! Na nasze wzruszone serca czekała również rozrywka w Sea Park w Sarbsku oraz Muzeum w Łebie. Niepokonani zdobyli również Wydmę Łącką oraz zwiedzili Muzeum Wsi Słowińskiej
w Klukach. Tego wszystkiego dokonaliśmy przez trzy dni! Brawa dla wszystkich Niepokonanych!
W tajemnicy zdradzę, że planujemy kolejną wyprawę…
J

Hej ho, hej ho na plażę by się szło… tym rozśpiewanym krokiem, grupa uczniów z Zespołu Szkół w Goleniowie rozpoczęła wycieczkę do Międzyzdrojów.

Nadszedł czas na zdobywanie wiedzy w praktyce i w tym celu odwiedziliśmy piękny kurort nadbałtycki położony na wyspie Wolin. W tym dniu czekało na nas wiele atrakcji m.in. przejazd pociągiem, spacer po uliczkach miasta, przejście Promenadą Gwiazd z odciskami dłoni gwiazd polskiej sceny, plaża, spacer wzdłuż Mola oraz możliwość zobaczenia wystawy dinozaurów. Był także czas na słodkie leniuchowanie…lody, gofry i zakup pamiątek. Wróciliśmy z wieloma pamiątkowymi zdjęciami oraz bagażem nowych doświadczeń.
Ahoj przygodo … byle do następnej J

W dniu 6 czerwca 2019 roku uczniowie 4,5 i 6 klasy Szkoły Podstawowej
z Zespołu Szkół w Goleniowie brali udział w III Wojewódzkim Konkursie „Bezpieczeństwo nad wodą".

Wydarzenie to odbywało się w Szczecinie na Wyspie Grodzkiej. Podczas konkursu reprezentanci naszej szkoły wykonywali mnóstwo zadań dotyczących bezpieczeństwa, np.  podczas wakacji. Mieli możliwość wykonania resuscytacji na manekinie, zwiedzenia wozu strażackiego czy poznania prostych węzłów żeglarskich. Uczniowie wysłuchali ważnych informacji od Policjantów na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Rozwiązywali dość trudne zagadki edukacyjne, z którymi poradzili sobie bardzo dobrze. Wszystkim dopisywał dobry humor, pomimo bardzo upalnej pogody. Mamy nadzieję, ze uczniowie wiele zapamiętali z tych wiadomości i bezpiecznie spędzą wakacje.