Strona główna W górę
Opracował: mgr Jerzy Ratajczak

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ ROK SZKOLNY 2002/2003

Lp

Główne cele wychowawcze

Pożądane efekty działań wychowawczych

Procedury wykonawcze

Termin

Osoby wspomagające

Ocena wykonania zadania (co zmienić)

1

Rozwijanie współpracy z rodzicami

1. Dobra współpraca i systematyczny kontakt

1. Wywiady w domach uczniów;

2. Indywidualne rozmowy (w miarę potrzeb);

3. Zebrania z rodzicami;

4. Pomoc rodziców w organizowaniu imprez klasowych, wycieczek.

5. Pomoc rodziców w urządzaniu klasy.

09, 10, 2002

cały rok

wg szkolnego terminarza

cały rok


w miarę potrzeb

   

2

Uczeń jest komunikatywny

1. Umiejętność porozumiewania się i nazywania swoich potrzeb.







 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Rozwiązuje swoje codzienne problemy.

 

 

 

 

 

3. Umiejętność korzystania
z telefonu i komputera.

1. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na dany temat w czasie rozmów prowadzonych na godzinach wychowawczych.

2. Gry i zabawy dydaktyczne kształtujące umiejętność wypowiadania własnego zdania.

3. Czytanie i wspólne omawianie wierszy, tekstów na gazetkę tematyczną.

4. Indywidualne rozmowy z uczniami, porządkowanie wypowiedzi ucznia, wdrażanie do wypowiadania się przy pomocy zdań.

5. Zabawy integracyjne na godzinach wychowawczych - kształtowanie więzi koleżeńskich.

6. Pięć zasad jak rozmawiać w grupie - program wychowawczy "Trzy koła".

7. Krąg i rundy wypowiedzi - Święta Bożego Narodzenia w moim domu.

1. Bieżąca analiza problemów klasowych - dyskusja kierowana na lekcjach wychowawczych.

2. Indywidualna pomoc uczniom zgłaszającym problem.

3. Bezpieczna droga do szkoły.

4. Pogadanka, kto nam może pomóc w trudnej sytuacji.

5. Scenki sytuacyjne - ćwiczenie umiejętności proszenia o pomoc.

1. Pogadanka: "Dobry wynalazek - telefon".

2. Praktyczne ćwiczenie umiejętności korzystania
z automatu telefonicznego.

3. Umiejętność rozmawiania przez telefon czasami ratuje życie - telefony alarmowe.

4. Jak mądrze korzystać z komputera - rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej.

cały rok

 


w miarę potrzeb


w miarę potrzeb

 

cały rok


 

w miarę potrzeb


11/2002

 

12/2002

 

w miarę potrzeb


cały rok

09. 2002, oraz w razie potrzeby.

03/2003

03/2003


01/2003

 

04/2003

 

05/2003

 

05/2002

   

3

Uczeń zna normy społecznego współżycia.

1. Punktualność

 

 

 

 

 

 

 

2. Odpowiedni poziom kultury osobistej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Posiada elementarną wiedzę obywatelską.

1. Rozmowa kierowana na godzinach wychowawczych - uwrażliwienie uczniów na punktualność i obowiązkowość.

2. Bieżąca analiza frekwencji uczniów (ze szczególnym uwzględnieniem ilości spóźnień).

3. "Jak cię widzą, tak cię piszą" - wpływ punktualności na wizerunek człowieka.

1. Kształtowanie prawidłowych relacji miedzy uczniami, uczniem
i nauczycielem oraz uczniem
a innymi pracownikami szkoły (pogadanki, analiza postaw bohaterów filmów).

2. Wspólna ocena poziomu kultury osobistej na lekcjach wychowawczych.

3. Wdrażanie uczniów do kulturalnego zachowania się w kinie, na wystawie, w bibliotece
i na wycieczkach (pogadanki, apele).

4. Bieżące rozwiązywanie sytuacji konfliktowych (godziny wychowawcze, apele interwencyjne).

5. Niebezpieczne słowa - mówimy nie wulgaryzmom.

1. Wybory Samorządu Klasowego - rola i znaczenie demokracji.

2. Rozmowa kierowana na lekcjach wychowawczych na temat polskich symboli narodowych, hymnu.

3. Wdrożenie uczniów do prawidłowego zachowania
w trakcie uroczystości z okazji świąt państwowych.

4. Udział w wyborach do Samorządu Szkolnego.

5. Dzień Edukacji Narodowej - jego znaczenie.

w miarę potrzeb

 

cały rok

 

02/2003

 

cały rok

 

 

 

cały rok

 

w miarę potrzeb

 

w miarę potrzeb

 

09/2002


09/2002


w miarę potrzeb(11/2002)


w miarę potrzeb

 

10/2002


10/2002

   

4

Uczeń zna
i akceptuje siebie.

1. Rozwój zainteresowań
i umiejętności.

 

 

 

 

 

 

 

2. Uczeń zna
i akceptuje swoje role społeczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Akceptuje siebie.

1. Organizowanie spotkań
z ciekawymi ludźmi (sportowcy, ludzie kultury, sztuki i inni).

2. Uczestniczenie w imprezach środowiskowych (MDK, biblioteka i inne).

3. Organizowanie wycieczek turystycznych, wyjść na wystawy, spektakle.

4. Moje hobby - czym się interesuję, co lubię robić, co zbieram. Rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej.

1. Kodeks Ucznia - jego rola
i znaczenie.

2. Co to znaczy dbać o dobre imię szkoły i godnie ją reprezentować - rola ucznia (rozmowa kierowana na lekcji wychowawczej).

3. Uwrażliwienie na problemy innych - pomaganie (program wychowawczy trzy koła).

4. Tolerancja - rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej, ankieta wśród uczniów.

5. Tworzenie sytuacji wychowawczych ułatwiających budowanie prawidłowych więzi koleżeńskich (imprezy klasowe, prace w grupach na godzinach wychowawczych).

1. Pogadanki na temat okresu dojrzewania.

2. Odkrywam siebie i swoje poglądy (ćwiczenia, badanie socjometryczne).

3. Moje postanowienie na przyszły rok szkolny (co chcę zmienić, jakie nowe cele postawić przed sobą)

w miarę potrzeb


w miarę potrzeb


cały rok

 

02/2003

 


10/2002


10/2002


 

03/2003

 

03/2003

 

cały rok

 

 

 

04/2002


09/2002

 

06/2003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pedagog, pielęgniarka

 

5

Uczeń jest odpowiedzialny.

1. Umiejętność samooceny.

 

 

 

 

 

 

3. Dba o zdrowie własne i innych.

1. Co to jest uczciwa ocena?

2. Oceniamy swoje zachowanie w szkole; czy przestrzegamy regulaminów szkolnych (przed wystawieniem oceny z zachowania)

3. Powierzanie zadań związanych z życiem klasy (na miarę możliwości danego ucznia)
i rozliczanie ich z wykonania na forum klasy.

1. Udział w akcji "Sprzątanie Świata"

2. Poglądy na temat papierosów
i alkoholu (program wychowawczy "Trzy koła").

3. Wyrażanie sprzeciwu (program wychowawczy "Trzy koła").

4. Pięć zasad skutecznego odmawiania (program wychowawczy "Trzy koła").

5. "Karuzela wiedzy" o papierosach (program wychowawczy "Trzy koła").

6. "Karuzela wiedzy" o alkoholu (program wychowawczy "Trzy koła").

7. Narkotyki - mity i prawda. Jak się ustrzec narkotyków - pogadanka.

8. Pierwsza pomoc - ćwiczenia praktyczne.

9. Bezpieczne wakacje - umiejętność przewidywania skutków niebezpiecznych zachowań.

05/2003

01/2003 oraz 06/2003

 

 

w miarę potrzeb

 

09/2002


11/2002

 

11/2002


01/2003

 

12/2002

 

12/2002

 

01/2003

 

04/2003

 

06/2003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pielęgniarka

 

© 2007 Created by - Jerzy Ratajczak

Strona główna | O nas | Pracownicy szkoły | Szkolne prawo | Co i kiedy w szkole | Budowa nowej szkoły | Kalendarz roku szkolnego | „NIEPOKONANI” | Poznaj Swoje Prawa | Wspierają nas | Publikacje | Doskonalenie zawodowe | Ratowniczek | Mapa - jak do nas trafić | Archiwum | Linki

Gabinet Zdrowia i Urody w Goleniowie