Lp |
Główne cele wychowawcze |
Pożądane efekty działań wychowawczych |
Procedury wykonawcze |
Termin |
Osoby wspomagające |
Ocena wykonania zadania (co zmienić) |
1 |
Rozwijanie współpracy z rodzicami |
|
1. Wywiady w domach uczniów; 2. Indywidualne rozmowy (w miarę potrzeb); 3. Zebrania z rodzicami; 4. Pomoc rodziców w organizowaniu imprez klasowych, wycieczek. 5. Pomoc rodziców w urządzaniu klasy. |
09, 10, 2002 cały rok
wg szkolnego terminarza cały rok w miarę potrzeb |
||
2 |
Uczeń jest komunikatywny |
1. Umiejętność porozumiewania się i nazywania swoich
potrzeb.
2. Rozwiązuje swoje codzienne problemy.
3. Umiejętność korzystania |
1. Ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na dany temat w czasie rozmów prowadzonych na godzinach wychowawczych. 2. Gry i zabawy dydaktyczne kształtujące umiejętność wypowiadania własnego zdania. 3. Czytanie i wspólne omawianie wierszy, tekstów na gazetkę tematyczną. 4. Indywidualne rozmowy z uczniami, porządkowanie wypowiedzi ucznia, wdrażanie do wypowiadania się przy pomocy zdań. 5. Zabawy integracyjne na godzinach wychowawczych - kształtowanie więzi koleżeńskich. 6. Pięć zasad jak rozmawiać w grupie - program wychowawczy "Trzy koła". 7. Krąg i rundy wypowiedzi - Święta Bożego Narodzenia w moim domu. 1. Bieżąca analiza problemów klasowych - dyskusja kierowana na lekcjach wychowawczych. 2. Indywidualna pomoc uczniom zgłaszającym problem. 3. Bezpieczna droga do szkoły. 4. Pogadanka, kto nam może pomóc w trudnej sytuacji. 5. Scenki sytuacyjne - ćwiczenie umiejętności proszenia o pomoc. 1. Pogadanka: "Dobry wynalazek - telefon". 2. Praktyczne ćwiczenie umiejętności korzystania 3. Umiejętność rozmawiania przez telefon czasami ratuje życie - telefony alarmowe. 4. Jak mądrze korzystać z komputera - rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej. |
cały rok
w miarę potrzeb
w miarę potrzeb
cały rok
w miarę potrzeb
11/2002
12/2002
w miarę potrzeb
cały rok 09. 2002, oraz w razie potrzeby. 03/2003 03/2003
01/2003
04/2003
05/2003
05/2002 |
||
3 |
Uczeń zna normy społecznego współżycia. |
1. Punktualność
2. Odpowiedni poziom kultury osobistej.
4. Posiada elementarną wiedzę obywatelską. |
1. Rozmowa kierowana na godzinach wychowawczych - uwrażliwienie uczniów na punktualność i obowiązkowość. 2. Bieżąca analiza frekwencji uczniów (ze szczególnym uwzględnieniem ilości spóźnień). 3. "Jak cię widzą, tak cię piszą" - wpływ punktualności na wizerunek człowieka. 1. Kształtowanie prawidłowych relacji miedzy uczniami, uczniem 2. Wspólna ocena poziomu kultury osobistej na lekcjach wychowawczych. 3. Wdrażanie uczniów do kulturalnego zachowania się w kinie, na wystawie, w
bibliotece 4. Bieżące rozwiązywanie sytuacji konfliktowych (godziny wychowawcze, apele interwencyjne). 5. Niebezpieczne słowa - mówimy nie wulgaryzmom. 1. Wybory Samorządu Klasowego - rola i znaczenie demokracji. 2. Rozmowa kierowana na lekcjach wychowawczych na temat polskich symboli narodowych, hymnu. 3. Wdrożenie uczniów do prawidłowego zachowania 4. Udział w wyborach do Samorządu Szkolnego. 5. Dzień Edukacji Narodowej - jego znaczenie. |
w miarę potrzeb
cały rok
02/2003
cały rok
cały rok
w miarę potrzeb
w miarę potrzeb
09/2002
09/2002 w miarę potrzeb(11/2002)
w miarę potrzeb
10/2002 10/2002 |
||
4 |
Uczeń zna |
1. Rozwój zainteresowań
2. Uczeń zna
3. Akceptuje siebie. |
1. Organizowanie spotkań 2. Uczestniczenie w imprezach środowiskowych (MDK, biblioteka i inne). 3. Organizowanie wycieczek turystycznych, wyjść na wystawy, spektakle. 4. Moje hobby - czym się interesuję, co lubię robić, co zbieram. Rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej. 1. Kodeks Ucznia - jego rola 2. Co to znaczy dbać o dobre imię szkoły i godnie ją reprezentować - rola ucznia (rozmowa kierowana na lekcji wychowawczej). 3. Uwrażliwienie na problemy innych - pomaganie (program wychowawczy trzy koła). 4. Tolerancja - rozmowa kierowana na godzinie wychowawczej, ankieta wśród uczniów. 5. Tworzenie sytuacji wychowawczych ułatwiających budowanie prawidłowych więzi koleżeńskich (imprezy klasowe, prace w grupach na godzinach wychowawczych). 1. Pogadanki na temat okresu dojrzewania. 2. Odkrywam siebie i swoje poglądy (ćwiczenia, badanie socjometryczne). 3. Moje postanowienie na przyszły rok szkolny (co chcę zmienić, jakie nowe cele postawić przed sobą) |
w miarę potrzeb
w miarę potrzeb
cały rok
02/2003
10/2002 10/2002
03/2003
03/2003
cały rok
04/2002 09/2002
06/2003 |
Pedagog, pielęgniarka |
|
5 |
Uczeń jest odpowiedzialny. |
1. Umiejętność samooceny.
3. Dba o zdrowie własne i innych. |
1. Co to jest uczciwa ocena? 2. Oceniamy swoje zachowanie w szkole; czy przestrzegamy regulaminów szkolnych (przed wystawieniem oceny z zachowania) 3. Powierzanie zadań związanych z życiem klasy (na miarę możliwości danego
ucznia) 1. Udział w akcji "Sprzątanie Świata" 2. Poglądy na temat papierosów 3. Wyrażanie sprzeciwu (program wychowawczy "Trzy koła"). 4. Pięć zasad skutecznego odmawiania (program wychowawczy "Trzy koła"). 5. "Karuzela wiedzy" o papierosach (program wychowawczy "Trzy koła"). 6. "Karuzela wiedzy" o alkoholu (program wychowawczy "Trzy koła"). 7. Narkotyki - mity i prawda. Jak się ustrzec narkotyków - pogadanka. 8. Pierwsza pomoc - ćwiczenia praktyczne. 9. Bezpieczne wakacje - umiejętność przewidywania skutków niebezpiecznych zachowań. |
05/2003 01/2003 oraz 06/2003
w miarę potrzeb
09/2002 11/2002
11/2002 01/2003
12/2002
12/2002
01/2003
04/2003
06/2003 |
pielęgniarka |
© 2007 Created by - Jerzy Ratajczak