Priorytety w naszym działaniu:
1) Budowanie spójnego systemu wychowawczego i
profilaktyki opartego o zbiór jasnych zasad, procedur, interwencji
wychowawczych przyjętych i stosowanych przez społeczność szkolną;
2) Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w
oparciu o diagnozę, indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny oraz
aktywizujące metody pracy;
3) Praca z uczniami problemowymi, której podstawą
jest diagnoza zachowań problemowych (rozumianych jako sposób na realizację
potrzeb) i plan pracy korekcyjnej;
4) Osłabianie czynników ryzyka i wzmacnianie
czynników chroniących ( poczucie wartości, więzi, umiejętności, aktywne
spędzanie czasu wolnego, zainteresowania) poprzez m.in.: działania
socjoterapeutyczne uczące budowania pozytywnych relacji społecznych,
odkrywanie talentów w szczególności w obszarze muzyki, plastyki, teatru;
5) Wdrażanie norm społecznych w szczególności
w obszarze kultury osobistej i higieny osobistej;
6) Kształtowanie kompetencji zawodowych dających możliwość odnalezienia się na
rynku pracy;
7) Budowanie systemu współpracy z rodzicami
opartej na partnerstwie;
8) Współpraca z szeroko pojętym środowiskiem
poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym
9) Współpraca z
zagranicą;
10) Doskonalenie zawodowe w obszarze różnorodnych
form terapii, kompetencji wychowawczych, kompetencji pracy zespołowej
(współpracy);
11) Zdobywanie funduszy pozabudżetowych na
atrakcyjne
i skuteczne formy pracy, pomoce dydaktyczne;
12) Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
promocja szkoły w środowisku.
|