ZESPÓŁ SZKÓŁ
SPECJALNYCH W GOLENIOWIE
KONCEPCJA PRACY
KONCEPCJA
PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W GOLENIOWIE
„ROZWÓJ DAJE
RADOŚĆ” |
WARTOŚCI |
Wartości, które wspólnie uznajemy i którymi kierujemy
się to:
- tolerancja,
- szacunek,
- akceptacja,
- uczciwość,
- zrozumienie,
- samodzielność,
- współpraca,
- odpowiedzialność,
- odwaga,
- bezpieczeństwo,
- więzi,
- rozwój.
|
MISJA
cel działania
szkoły |
Jesteśmy po to, aby:
- wspierać wszechstronny rozwój uczniów na miarę ich możliwości,
- przygotować ich do codziennego życia tak, aby byli zaradni, umieli sterować własnym zachowaniem,
- by mogli pracować oraz uczestniczyć w życiu
społecznym.
|
WIZJA
szkoła, do
jakiej zmierzamy |
Zmierzamy w kierunku:
- szkoły kierującej się przyjętymi wartościami,
- szkoły przyjaznej, wspierającej, otwartej na
współpracę,
- szkoły bezpiecznej, opierającej się na spójnym
systemie wychowawczym oraz
profilaktyki, działającej w oparciu
o porozumienie bez przemocy,
- szkoły bazującej na mocnych stronach
ucznia,
- szkoły pomagającej uczniowi zrozumieć siebie i otaczający świat oraz nabyć umiejętności społeczne pozwalające na szczęśliwe, zdrowe i bezpieczne życie,
- szkoły kształcącej kompetencje zawodowe
pozwalające odnaleźć się na rynku pracy,
- szkoły z szeroką ofertą terapii
usprawniających skierowaną również do uczniów realizujących obowiązek szkolny
w formie włączającej lub integracyjnej,
- szkoły radosnej, odważnej, twórczej,
innowacyjnej, atrakcyjnej,
- szkoły elastycznej, otwartej na zmiany,
podążającej za zmieniającą się rzeczywistością
|
PRIORYTETY -
KIERUNKI
działania/
rozwoju |
Priorytety w naszym działaniu:
- budowanie spójnego systemu wychowawczego i
profilaktyki opartego o zbiór jasnych zasad, procedur, interwencji
wychowawczych przyjętych i stosowanych przez społeczność szkolną,
- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w
oparciu
o diagnozę, indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny oraz
aktywizujące metody pracy,
- praca z uczniami problemowymi, której podstawą
jest diagnoza zachowań problemowych (rozumianych jako sposób na realizację
potrzeb) i plan pracy korekcyjnej,
- osłabianie czynników ryzyka i wzmacnianie
czynników chroniących (poczucie wartości, więzi, umiejętności, aktywne
spędzanie czasu wolnego, zainteresowania) poprzez m.in.: działania
socjoterapeutyczne uczące budowania pozytywnych relacji społecznych,
odkrywanie talentów w szczególności
w obszarze muzyki, plastyki, teatru,
- wdrażanie norm społecznych w szczególności w obszarze kultury osobistej i higieny osobistej,
- kształtowanie kompetencji zawodowych dających możliwość odnalezienia się na
rynku pracy,
- budowanie systemu współpracy z rodzicami
opartej na partnerstwie;
- współpraca z szeroko pojętym środowiskiem
poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym,
- współpraca z zagranicą,
- doskonalenie zawodowe w obszarze różnorodnych
form terapii, kompetencji wychowawczych, kompetencji pracy zespołowej
(współpracy),
- zdobywanie funduszy pozabudżetowych na
atrakcyjne
i skuteczne formy pracy, pomoce dydaktyczne,
- kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
- promocja szkoły w środowisku.
|
|
|
|