Zespół Szkół
w Goleniowie
72-100 Goleniów
ul.Niepodległości 1B
Telefon/fax:914184274,
914431133
e-mail: zssgol@wp.pl
 
Kampania Państwowej Komisji ds. Pedofilii "#Rozmawiaj#Reaguj" A   B   C
   Strona główna      Koncepcja pracy szkoły
 

ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W GOLENIOWIE

KONCEPCJA PRACY

 

KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ SPECJALNYCH W GOLENIOWIE

„ROZWÓJ DAJE RADOŚĆ”

 

WARTOŚCI


Wartości, które wspólnie uznajemy i którymi kierujemy się to:
  • tolerancja, 
  • szacunek, 
  • akceptacja, 
  • uczciwość, 
  • zrozumienie,
  • samodzielność, 
  • współpraca, 
  • odpowiedzialność, 
  • odwaga,
  • bezpieczeństwo, 
  • więzi, 
  • rozwój.
 


MISJA  

cel działania szkoły

 

Jesteśmy po to, aby:

  • wspierać wszechstronny rozwój uczniów na miarę ich możliwości,
  • przygotować ich do codziennego życia tak, aby byli zaradni, umieli sterować własnym zachowaniem,
  • by mogli pracować oraz uczestniczyć w życiu społecznym.
 


WIZJA

szkoła, do jakiej zmierzamy

 

Zmierzamy w kierunku:

  • szkoły kierującej się przyjętymi wartościami,
  • szkoły przyjaznej, wspierającej, otwartej na współpracę,
  • szkoły bezpiecznej, opierającej się na spójnym systemie  wychowawczym oraz profilaktyki, działającej w oparciu
    o porozumienie bez przemocy,
  • szkoły bazującej na mocnych stronach ucznia, 
  • szkoły pomagającej uczniowi zrozumieć siebie i otaczający świat oraz nabyć umiejętności społeczne pozwalające na szczęśliwe, zdrowe i bezpieczne życie,
  • szkoły kształcącej kompetencje zawodowe pozwalające odnaleźć się na rynku pracy,
  • szkoły z szeroką ofertą terapii usprawniających skierowaną również do uczniów realizujących obowiązek szkolny w formie włączającej lub integracyjnej,
  • szkoły radosnej, odważnej, twórczej, innowacyjnej, atrakcyjnej,
  • szkoły elastycznej, otwartej na zmiany, podążającej za zmieniającą się rzeczywistością
 


PRIORYTETY - KIERUNKI

działania/ rozwoju

 

Priorytety w naszym działaniu:

  1. budowanie spójnego systemu wychowawczego i profilaktyki opartego o zbiór jasnych zasad, procedur, interwencji wychowawczych przyjętych i stosowanych przez społeczność szkolną,
  2. wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów w oparciu
    o diagnozę, indywidualny program edukacyjno- terapeutyczny oraz aktywizujące metody pracy,
  3. praca z uczniami problemowymi, której podstawą jest diagnoza zachowań problemowych (rozumianych jako sposób na realizację potrzeb) i plan pracy korekcyjnej,
  4. osłabianie czynników ryzyka i wzmacnianie czynników chroniących (poczucie wartości, więzi, umiejętności, aktywne spędzanie czasu wolnego, zainteresowania) poprzez m.in.: działania socjoterapeutyczne uczące budowania pozytywnych relacji społecznych, odkrywanie talentów w szczególności
    w obszarze muzyki, plastyki, teatru,
  5. wdrażanie norm społecznych w szczególności w obszarze kultury osobistej i higieny osobistej,
  6. kształtowanie kompetencji zawodowych dających możliwość odnalezienia się na rynku pracy,
  7. budowanie systemu współpracy z rodzicami opartej na   partnerstwie;
  8. współpraca z szeroko pojętym środowiskiem poprzez aktywne uczestnictwo w życiu społecznym,
  9. współpraca z zagranicą,
  10. doskonalenie zawodowe w obszarze różnorodnych form terapii, kompetencji wychowawczych, kompetencji pracy zespołowej (współpracy),
  11. zdobywanie funduszy pozabudżetowych na atrakcyjne
    i skuteczne formy pracy, pomoce dydaktyczne,
  12. kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły,
  13. promocja szkoły w środowisku.
 

 

 

© Od 2007 Created by - Jerzy Ratajczak