REGULAMIN REKRUTACJI
REGIONALNY
PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA
ZACHODNIOPOMORSKIEGO
NA LATA 2014-2020
RPZP.08.06.00 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształceniezawodowe oraz
uczniów uczestniczących w kształceniu zawodowym i osób
dorosłych uczestniczących
w pozaszkolnych formach kształcenia
zawodowego
Tytuł projektu: Szkoły
Powiatu Goleniowskiego drogą dynamicznego rozwoju zawodowego.
Wstępne
dane:
1.Informacje o Wnioskodawcy
Kraj Polska
1.2. NIP 8561577155
1.3. Nazwa
Wnioskodawcy/Projektodawcy: POWIAT GOLENIOWSKI
1.4. Siedziba
Wnioskodawcy:
Województwo: ZACHODNIOPOMORSKIE
Powiat: goleniowski
Gmina: Goleniów
Miejscowość: Goleniów
Kod pocztowy: 72-100
Ulica: Dworcowa
Nr budynku: 1
Telefon: 914710211
Fax: 914710200
E-mail: sekretariat@powiat-goleniowski.pl
Adres strony internetowej www: www.powiat-goleniowski.pl
1.5 Adres do
korespondencji Wnioskodawcy:
Kraj: Polska
Województwo: ZACHODNIOPOMORSKIE
Powiat: goleniowski
Gmina: Goleniów
Miejscowość: Goleniów
Kod pocztowy: 72-100
Ulica: Dworcowa
Nr budynku: 1
1.6 Typ wnioskodawcy: Jednostka
samorządu terytorialnego
1.7 Forma własności Jednostki samorządu
terytorialnego lub samorządowe osoby prawne
1. 8 Forma prawna bez szczególnej formy prawnej
1.9 Forma ewidencji księgowej NIE DOTYCZY
(wyłączone w naborze)
1. 10 Osoba/y
uprawniona/e do reprezentowania
Wnioskodawcy:
Imię i nazwisko Tomasz Kulinicz- przewodniczący
zarządu powiatu goleniowskiego
Imię i nazwisko Tomasz Stanisławski- członek
zarządu powiatu goleniowskiego
1.11 Osoba/y
do kontaktów roboczych w sprawie projektu:
Imię i nazwisko Jowita Pawlak
Telefon: 604183160
Fax: 914710200
E-mail: j.pawlak@powiat-goleniowski.pl
Termin
realizacji projektu: od 01.09.2017r. do 30.06.2021r.
Część I . Informacje ogólne
Projekt
„Szkoły Powiatu Goleniowskiego drogą dynamicznego rozwoju zawodowego” realizowany
jest przez Powiat Goleniowski ul. Dworcowa
1, 72-100 Goleniów. Projekt
jest realizowany na
obszarze województwa zachodniopomorskiego. Zakłada
udział 298 Beneficjentów Ostatecznych (uczestników projektu) z tego 137
dziewcząt i 161 chłopców.
W projekcie uczestniczą 3 szkoły Powiatu
Goleniowskiego: 1.Technikum Nr1 w Zespole Szkół nr1 w Goleniowie(TZSnr1 Gol)
2.Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr1 w Zespole Szkół Specjalnych w Goleniowie(ZSZ
Goleniów). 3.Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1 w Specjalnym Ośrodku
Szkolno-Wychowawczym w Nowogardzie(ZSZ Nowogard)
Celem
głównym jest: Podniesienie
do 06.2021r. efektywności i rynkowości procesów kształcenia w TZSnr1 Gol, ZSZ
Gol i ZSZ N-d poprzez przeprowadzenie kompleksowych, ukierunkowanych na
kształcenie umiejętności zawodowych obejmujących 298 uczniów (137K) w tym 60
uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, wraz z doposażeniem 3 szkół w tym
szkoleniami e-learningowymi przyczyniającymi się do zwiększenia szans na
zatrudnienie uczniów po zakończonym procesie kształcenia zawodowego.
W ramach projektu zrealizowanych
zostanie 13 zadań:
1.Zajęcia w firmie symulacyjnej
logistycznej w TZS nr1Gol
2.eWarsztaty Rynkowych Umiejętności
Zawodowych,
3-9.Wyposażenie pracowni lub warsztatów
szkolnych zgodnie z KOWEZiU, zg.ze wskazanymi zawodami.
10-11.Kursy wspomagające zdobycie
dodatkowych uprawnień/umiejętności zwiększające szanse na rynku pracy,
12.Staże/praktyki,
13.Realizacja efektywnego programu
doradztwa edukacyjno-zawodowego,
- doradztwa edukacyjno-zawodowe-298 ucz.
,-staże i praktyki-298 ucz.,
-podniesienie umiejętności oraz kwalifikacji- 292ucz.,
-zajęcia w firmie
symulacyjnej(logistyk)- 80 ucz.
- doposażenie 3 szkół w sprzęt i
materiały dydaktyczne.
Część II. Rekrutacja do projektu
Rekrutacja dotyczyć będzie uczniów
biorących udział w projekcie. Dokumentacja rekrutacyjna udostępniona będzie w
biurze projektu i na stronie www. Za rekrutację odpowiadać będą Specjaliści ds.
spraw organizacyjno-administracyjnych(SOA) w placówkach w Goleniowie i Nowogardzie.
Procedura postępowania
rekrutacyjnego:
1.Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
(skład.: Koordynator projektu, specjaliści ds. Organizacyjno- administracyjnych
w ZSZ Gol. i ZSZ N-d iz TZSNr1 ).
2.Opracowanie dokumentacji zgodnie z
kryteriami rekrutacyjnymi: regulaminu rekrutacji, regulaminu udziału w
projekcie, kwestionariusz osobowy, deklaracja przystąpienia do projektu.
3.Przeprowadzenie działań promocyjno-informacyjnych
(opis w pkt.D4 wniosku). 4.Przeprowadzenie rekrutacji w 2 etapach:
ETAP
1
- przyjmowanie dokumentów oraz ocena
kryteriów formalnych (0/1)
- kompletny kwestionariusz osobowy -
zamieszkanie w woj. zachodniopomorskim,
- posiadanie statusu ucznia placówki
Wnioskodawcy
ETAP2
-weryfikacja kryteriów dodatkowych na
podstawie oświadczenia zamieszczonego w arkuszu rekrutacyjnym:
-
posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego +5pkt
-
zamieszkanie na terenach wiejskich +5pkt
- pochodzenie z biednej rodziny +5
Uczestnicy chodzić będą na poszczególne zajęcia:
-
indywidualne doradztwo zawodowe
- (wszyscy uczniowie uczestniczący w
projekcie)
-
staże lub praktyki (wszyscy uczniowie uczestniczący w projekcie)
-
szkolenia/kursy zawodowe- szkolenie dla danego kierunku, brak dotychczasowego
wsparcia szkoleń dla ucznia+5 pkt.
Rekrutacja przebiegać będzie głównie przed
rozpoczęciem każdego roku szkolnego w okresie realizacji projektu. Prowadzona
będzie każdego roku trwania projektu w terminie od 01.09 do 10.09. Po 10
września nastąpi ogłoszenie listy przyjętych uczestników. W przypadku bardzo
dużego zainteresowania udziałem w projekcie w pierwszej kolejności
kwalifikowani będą uczniowie z najwyższą liczbą punktów z kryteriów
dodatkowych. Osoby z listy rezerwowej zostaną zakwalifikowane w przypadku
rezygnacji osoby z listy podstawowej. W przypadku niewystarczającej liczby
chętnych podjęte zostaną dodatkowe działania informacyjne z użyciem nowych
kanałów komunikacji oraz ponowne informowanie na zajęciach o możliwości udziału
w projekcie od październik każdego roku. Rekrutacja oparta zostanie o zasadę
równości szans i niedyskryminacji w tym dostępności dla osób niepełnosprawnych,
zasadę równości szans kobiet i mężczyzn.
Uczennice/ie na równych prawach
uczestniczyć będą w zajęciach, mając zagwarantowany taki sam dostęp do wiedzy .
Jednak w przypadku, gdy liczba chętnych wzrośnie będą one miały pierwszeństwo
uczestnictwa.
Zadania projektowe:
Zadania projektowe stanowią uzupełnienie
działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkoły. Skala
działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkoły nie
ulegnie zmniejszeniu w stosunku do skali działań (nakładów) prowadzonych przez
szkoły w okresie 12 miesięcy poprzedzających rozpoczęcie realizacji projektu
(średniomiesięcznie). Zakres działań będzie prowadzony z uwzględnieniem
indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, oczekiwań oraz możliwości
psychofizycznych uczniów i słuchaczy objętych wsparciem.
KOMPLEKSOWOŚĆ WSPARCIA zapewniona
zostanie poprzez:
-zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań
uczestników zorganizowanie form poradnictwa zawodowego (warsztaty grupowe i
indywidualne)
-umożliwienie podjęcia kursów oraz
możliwości pozyskania praktycznych umiejętności zawodowych (staże lub praktyki
u pracodawców)
-wyposażenie uczestników w dodatkowe pomoce
dydaktyczne
-umożliwienie zdobycia uznanych przez
pracodawców certyfikatów
-indywidualne podejście do uczestników
projektu
-tworzenie warunków praktycznej nauki zawodu
zbliżonych do naturalnych,
ŚCIEŻKA UCZESTNICTWA w projekcie przebiegać
będzie od przedstawienia uczestnikom możliwości, z jakich mogą skorzystać w
ramach projektu, przez zbadanie kompetencji z danego obszaru, co pozwoli na
dobór wsparcia dostosowanego do potrzeb uczestników (ankieta samooceny) oraz
zapewnienie udziału w kursach i innych formach wsparcia. Po zakończonych
formach wsparcia prowadzone będzie drugie badanie kompetencji (ankieta
samooceny), co pozwoli na ocenę ich przyrostu-ewaluacja. Do kompleksowego
wsparcia konieczna jest wyspecjalizowana kadra przygotowana do kształcenia
zawodowego uczniów zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami placówek.
Infrastruktura została zaprojektowana zgodnie z koncepcją uniwersalnego
projektowania. Ze względu na fakt, że część zajęć będzie realizowana w systemie
weekendowym, w które komunikacja publiczna nie funkcjonuje na terenach
wiejskich zamieszkałych przez uczniów uczestniczących w ww. zajęciach,
Wnioskodawca był zmuszony do zaplanowania dojazdu ww. uczniów aby nie
dyskryminować ich w dostępie do edukacji. W celu realizacji tego zadania
wykorzysta własne zasoby komunikacyjne (bus do przewozu osób). Analizując
zamieszkanie uczniów stworzono najbardziej ekonomiczne trasy przewozu i
obliczono szacunkowe odległości do ich miejsca zamieszkania.
Będą wspólnie realizowane z następującym
podmiotami otoczenia
społeczno-gospodarczego, w których realizowane będą staże i praktyki zawodowe,
m.in.: Firma Stylepit Poland Sp. z o.o.
z siedzibą w Łozienicy, ul. Prosta 40, 72-100 Goleniów, LM Wind Power Blades (Poland) Sp. z o.o. z
siedzibą w Łozienicy, ul. Nowa 3, 72-100 Goleniów, Firmą Technologie Tworzyw Sztucznych Sp. z
o.o. z siedzibą w Łozienicy, ul. Prosta 28, 72-100 Goleniów, Hotel JF ” Duet”,
ul. Maszewska 19, w Goleniowie, Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców w
Goleniowie, Rhenus Logistic park
przemysłowy Goleniów, „Zakątek”- pizzeria, Goleniów, Ikar-hotel, Goleniów, KK invest-restauracja-hotel Kamena w
Nowogardzie, Willa Zbyszko Restauracja-Hotel w Warnkowie, Krol BudUsługi Ogólnobudowlane.
Doradztwo zawodowe:
W ramach zadania zostanie przeprowadzone
dla 100% uczniów biorących udział w projekcie doradztwo edukacyjno-zawodowe
realizowane w 2 formach: a) indywidualnych spotkań: obejmujących ocenę
indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz predyspozycji osobowych do
wykonywania poszczególnych zawodów, planowanie ścieżki kariery zawodowej,
ścieżki podnoszenia kwalifikacji zawodowych w kontekście lokalnego i
regionalnego runku pracy a także wybranych przez uczniów na etapie sporządzania
IPD. Spotkania te będą również miały na celu podtrzymanie motywacji do czynnego
brania udziału w zadaniach projektowych poprzez wskazywanie uczniom efektów
uczestnictwa w projekcie wpływających na podniesienie ich potencjału
zatrudnieniowego oraz szans na lepiej płatną pracę. Miejsce: ZSZ Nowogard
Termin realizacji: od IX 2017 do VI 2020 Liczba os: 29 (1 os.: 6h) b) grupowe
doradztwo edukacyjno-zawodowe Wdrażanie uczniów do samopoznania, kształcenie
umiejętności analizy swoich mocnych i słabych stron, poznanie możliwych form
zatrudnienia, zdobycie umiejętności przygotowania i pisania dokumentów
towarzyszących poszukiwaniu pracy, rozszerzenie zasobu informacji na temat
sposobów poszukiwania pracy, poznanie lokalnego rynku pracy, rozwijanie
świadomości mobilności zawodowej i pobudzanie aktywności do poszukiwania
alternatywnych rozwiązań w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych (w tym
bezrobocie i niepełnosprawność).
Działania równościowe zgodne z wnioskiem
(opis w D.7.1 wniosku). Miejsce: ZSZ Nowogard Liczba os: 29 Liczba godzin: 6h/
gr. 2017/2018 -6 h / 10.2017 /gr. 5 os 2018/2019 - 6 h / 10.2018/gr. 10 os
2019/2020 - 6 h / 10.2019 /gr. 7 os 2020/ 2021 - 6 h /10.2020 /gr. 7 os
Kwalifikacje doradcy zawodowego- uprawnienie do prowadzenia zajęć z doradztwa
zawodowego zgodnych z Rozp. MEN z dnia 17.04.2012 r. w sprawie szczegółowych
kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz posiadać umiejętność sporządzania
IPD. Doradcy zawodowi dla 298 uczniów przygotuje Indywidualne Plany Działania
(IPD). Zatrudnienie na część etatu w poszczególnych szkołach oraz przydział
godzin nadliczbowych zgodnie z art. 35 Kart Nauczyciela jako zajęcia grupowe.
Wszystkie
rodzaje zajęć będą odbywały się w salach
przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W trakcie szkolenia
prowadzący będą używać języka równościowego, dbając o pozytywny i wolny od
stereotypów wizerunek uczniów i uczennic, jak również ich przyszłych zawodów.
MONITORING I SPOSÓB POMIARU
WSKAŹNIKÓW
Działania projektowe będą monitorowane
na bieżąco w zaplanowanych odstępach czasu przez koordynatora projektu i
specjalistów organizacyjno-administracyjnych w poszczególnych placówkach.
Praktyki – ŹRÓDŁO: Umowy o praktykę/staż
z pracodawcami, dzienniczki praktyk, POMIAR:
dzienniki praktyk lub staży kontrola na koniec każdego miesiąca,
odpowiedzialny specjalista ds. spraw organizacyjno- administracyjnych w każdej
ze szkół,
Kursy - ŹRÓDŁO: dzienniki kursów, listy
obecności, certyfikaty, Listy obecności prowadzone na bieżąco. POMIAR: tydzień
po zakończeniu danej formy wsparcia Dzienniki zajęć prowadzone przez trenera z
tematyką zajęć, podpisane każdego dnia. Odpowiedzialny specjalista ds. spraw
organizacyjno- administracyjnych w każdej ze szkół,
Doradztwo edukacyjno-zawodowe -
ŹRÓDŁO: dzienniki zajęć grupowych, karty
indywidualnych spotkań z doradcą, Dziennik doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Indywidualny Plan Działania POMIAR: Dziennik doradztwa edukacyjno- zawodowego w
którym będzie przedstawiony zakres doradztwa, osoby oraz ilość godzin. Pomiar:
tydzień od zakończenia ostatniej formy wsparcia w ramach doradztwa edukacyjno-
zawodowego. Indywidualny Plan Działania. Pomiar: tydzień od zakończenia
ostatniej formy wsparcia w ramach doradztwa edukacyjno- zawodowego.
Odpowiedzialny koordynator projektu wraz ze specjalistami.
Wyposażenie: 1) Protokół odbioru 2)
Specyfikacja zakupionego sprzętu i materiałów dydaktycznych 3) Zdjęcia
zakupionego doposażenia wykorzystanego podczas zajęć 4) Raport dyrektora
szkoły w zakresie wykorzystania
doposażenia. Odpowiedzialny koordynator projektu.
.
Część III .Zasady promowania projektu
Komunikacja w projekcie będzie odbywała
się w sposób bezpośredni i zaplanowany poprzez następujące sposoby i kanały komunikacja:
a) bezpośrednia rozmowa realizowana przez
wychowawcę z uczniami, udzielająca wszelkich informacji o szczegółowych
założeniach projektu realizowana na etapie procesu rekrutacji formalnej tj. X.2017
oraz systematycznie informując o możliwości skorzystania z poszczególnych form
wsparcia. Wyjaśniane będą również wszelkie wątpliwości.
b) bezpośrednia rozmowa realizowana
przez wychowawcę z rodzicami podczas spotkań z
rodzicami – do X.2017 (informująca o
realizowanym projekcie, korzyściach, celach itp.)
promocyjno-informacyjne wywieszone m.in.
na tablicach informacyjnych, aktualizowane w zależności od form wsparcia w danym
roku
c) przez cały czas trwania projektu
komunikaty na stronie internetowej szkoły i powiat
d) bezpośrednie udzielanie informacji w
Biurze projektu przez cały okres realizacji projektu
e) stała komunikacja z podmiotami otoczenia
społeczno- gospodarczego w tym pracodawców u których realizowany jest proces
kształcenia zawodowego.
Powyższe działania zapewnią, że każdy
uczeń w szkole zostanie poinformowany o realizacji projektu.
Ponadto każdy uczeń dostanie formularz
rekrutacyjny, który w przypadku uczniów niepełnoletnich będzie musiał być
podpisany przez rodziców/opiekunów. Prezentowanie informacji o projekcie
nastąpi w sposób przystępny dla odbiorców o różnych potrzebach, zg.z zasadą
uniwersalnego projektowania i zasadą posługiwania się językiem zrozumiałym i
dostępnym, uwzględniającym potrzeby osób niepełnosprawnych (www.niepelnosprawni.gov.pl). O realizacji projektu zostaną również
poinformowane media lokalne. Na zakończenie projektu w czerwcu 2021 r. zostanie
zorganizowane spotkanie informacyjne podsumowujące rezultaty projektu na które
zostaną zaproszeni przedstawiciele Powiatu Goleniowskiego, instytucji otoczenia
społeczno- gospodarczego, nauczyciele, rodzice uczniów, uczniowie,
przedsiębiorcy lokalni. Wszystkie działania promocyjno-informacyjne będą
realizowane z uwzględnieniem wytycznych m.in. Strategii Komunikacji RPO WZ
2014-2020. Materiały
informacyjne i promocyjne zawierać będą wymagane projektem logotypy. Używane w
materiałach wizerunki uczniów i uczennic będą wolne od stereotypów. Regulamin
rekrutacji będzie dostępny w sekretariacie beneficjenta na parterze budynku
głównego, jak i na stronie internetowej.
Część IV. Obowiązki uczestników
Do obowiązków
uczestników należy:
- przestrzeganie
niniejszego regulaminu,
- systematyczne
uczestnictwo w stażach, praktykach, kursach, zajęciach z doradztwa zawodowego.
- poddawanie się
monitoringowi zgodnie z zasadami, o których mowa w części III
- promowanie
projektu.
Część V. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w
projekcie
Rezygnacja z udziału
w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i musi zostać złożona w formie pisemnej.
Uzasadnione przypadki rezygnacji
mogą wynikać z
długotrwałych przyczyn natury zdrowotnej
lub działania siły wyższej.
Organizator zastrzega
sobie prawo do
skreślenia Uczestnika z
listy uczestników w przypadku
naruszenia przez niego
niniejszego regulaminu oraz zasad
współżycia społecznego podczas zajęć.
W
przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika z listy osób zakwalifikowanych
do projektu jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej.
Część VI. Postanowienia końcowe
Regulamin wchodzi w
życie z dniem 01.09.2017r.
Projektodawca
zastrzega sobie prawo do nanoszenia zmian w Regulaminie,
o którychBeneficjent Ostateczny zostanie
niezwłocznie poinformowany.
Każda zmiana
niniejszego Regulaminu wymaga formy pisemnej.
Sprawy nieuregulowane niniejszym
regulaminem rozstrzygane są
przez Koordynatora projektu wraz
z zespołem specjalistów (SOA).